Toimintaohjeet
Jos tuote tai palvelu, jonka olet hankkinut toiseen EU-maahan sijoittuneelta yritykseltä, ei vastaa sovittua, osoittautuu virheelliseksi tai sinulla on jokin muu ongelma sopimuskumppanisi kanssa, voit edetä seuraavalla tavalla:
- Tee kirjallinen valitus myyjälle ja mahdolliselle takuun myöntäjälle, välittäjälle, valmistajalle tai luottokorttiyhtiölle. Voit myös hyödyntää valitusmallejamme.
- Tarvitsetko neuvoja reklamaation tekemisessä? Ota yhteyttä meihin. Saat meiltä myös selvittely- ja sovitteluapua tarvittaessa.
- Jos riita ei ratkea, voi asian saattaa tuomioistuimen ulkopuoliseen riitojenratkaisuelimeen. Sinun ei tarvitse itse asioida suoraan riidanratkaisuelimen kanssa. Ota yhteyttä meihin, niin pääsemme selvittämään asiaa.
- Kun riidan taloudellinen arvo on huomattava, eivätkä vaihtoehtoiset riidan ratkaisumenettelyt auta asian selvittämisessä, on harkittava oikeudenkäynnin aloittamista.