Valitus myyjästä
Haluatko valittaa myyjästä? Onko sinulla ongelmia toiseen EU-maahan, Norjaan, Islantiin tai Isoon-Britanniaan sijoittuvan elinkeinonharjoittajan kanssa? Oletko tehnyt valituksen myyjälle mutta myyjä ei vastaa tai ei katso olevansa korvausvelvollinen?
Euroopan kuluttajakeskuksen verkosto (ECC-Net) voi auttaa sinua löytämään sovinnon myyjän kanssa. Voit ottaa yhteyttä meihin tällä lomakkeella.
-
Jos kauppahinta on maksettu luottokortilla, sinulla saattaa olla mahdollisuus maksunpalautukseen korttiyhtiöltä.
Jos valituksesi koskee kotimaista yritystä, käänny Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) kuluttajaneuvonnan puoleen.
-
Jos et päässyt sopuun yrityksen kanssa omin avuin, autamme mielellämme.
Useimmissa tapauksissa tarvitsemme asiaasi arvioidaksemme ja sovittelua varten seuraavat selvitykset:
- tilausvahvistus
- maksukuitti
- myyjän kanssa käyty kirjeenvaihto
- pankkiyhteystietosi IBAN- ja BIC-koodeineen (löytyvät tiliotteesta).
Jos hoidat asiaa läheisesi puolesta, tarvitsemme myös valtakirjan.
-
Voit olla meihin yhteydessä joko valituslomakkeella tai puhelimitse.
Euroopan kuluttajakeskus
Palveluaika ma–to klo 9–12
Euroopan kuluttajakeskukselle saapuvat yhteydenotot kirjataan Euroopan komission ylläpitämään tietokantaan.