Evästeiden käyttö Euroopan kuluttajakeskuksen verkkosivuilla

Euroopan kuluttajakeskuksen verkkosivuilla käytetään evästeitä (cookies) käyttäjäkokemuksen parantamiseksi ja käyttöä koskevien tilastojen keräämiseksi. Lue lisää evästeiden käytöstä

Neuvoja ongelmatilanteessa

Ongelmatilanteessa tee aina ensin valitus kirjallisesti (esimerkiksi sähköpostilla) yritykselle.

Jos kauppahinta on maksettu luottokortilla ja vaadit maksun palautusta, sinulla saattaa olla mahdollisuus maksunpalautukseen kuluttajansuojalain 7 luvun 39 §:ään. Lue lisää kohdasta Valituksen tekeminen.

Jos kyseessä on toisessa EU-maassa, Norjassa tai Islannissa toimiva yritys, eikä asiasi selviä omin avuin, otamme sen mielellään selvitettäväksi. Voit olla meihin yhteydessä joko sähköisesti tai puhelimitse.

Jos valituksesi koskee kotimaista yritystä tai EU-alueen ulkopuolisen maan yritystä (esim. Sveitsi, Kiina, Thaimaa tai USA) käänny valtakunnallisen kuluttajaneuvonnan puoleen.

Jos haluat yleisesti kiinnittää huomiota ulkomaisen yrityksen markkinoinnin tai sopimusehtojen epäkohtiin, laita viesti kuluttaja-asiamiehelle.

 
Sähköinen yhteydenotto

Jos sinulla on saamisvaatimus toisessa EU-maassa olevaa myyjää kohtaan, saat asiasi parhaiten käsittelyyn täyttämällä verkkolomakkeemme.

Ongelmankuvauskentässä kerro, mitä olet hankkinut, milloin, millä hinnalla ja maksutavalla. Selosta myös, mikä nyt on ongelma ja jos mahdollista, mikä on vastapuolen näkemys asiassa.

Useimmissa tapauksissa tarvitsemme asiaasi arvioidaksemme ja sovittelua silmälläpitäen seuraavat selvitykset:

  • tilausvahvistus
  • maksukuitti
  • myyjän kanssa käyty kirjeenvaihto
  • pankkiyhteystietosi IBAN- ja BIC-koodeineen (löytyvät tiliotteesta).

Yhteydenottolomake

Jos lomake ei aukea tietokoneellasi, voit lähettää valituksesi meille osoitteeseen ekk@kkv.fi.

Puhelinyhteydenotto

Tavoitat meidät puhelimitse numerossa 029 553 9500, ma-pe klo 9-12.

Soittaminen ja jonotus 0295-numeroihin maksaa lankapuhelimesta paikallisverkkomaksun (pvm) ja matkapuhelimesta matkapuhelumaksun (mpm). Hinta määräytyy soittajan liittymäsopimuksen perusteella. Aikaperusteisen maksun lisäksi operaattori voi veloittaa myös puhelun aloitusmaksun. Soittaminen valtionhallinnon numeroihin ei yleensä sisälly ns. puhepaketteihin.

 
Tiedustelu, jos et ole vielä tehnyt hankintaa ulkomailta

Tiedustelu

Käytä tätä lomaketta, jos tarvitset tietoa oikeuksistasi toisessa EU:n jäsenvaltiossa.


Päivitetty 27.5.2014 Tulosta