Neuvoja ongelmatilanteissa

Tavaran virhetilanteessa tee valitus kirjallisesti yritykselle. Jos olet maksanut luotolla, tee valitus kirjallisesti myös luotonantajalle. Jos tarvitset neuvoja vaatimustesi sisältöön tai muotoiluun, ota meihin yhteyttä, puh. 029 505 3005, ma-pe klo 9-12.
Puheluiden hinta

Valitus, jos hankinta on jo tehty ja tarvitset apua - Jos yrittäjä ei ole vastannut valitukseesi määräajassa tai vastaus ei ole tyydyttävä. 

Tärkeitä ovat tiedot siitä mitä hankit, kuka oli myyjä, milloin hankinta tehtiin sekä mikä on ongelma. Lisäksi on yleensä tarpeen tietää mikä on vaatimuksesi. Liitä mukaan tilausvahvistus, myyjälle tekemäsi reklamaatio, mahdollinen vastaus sekä todiste maksun suorittamisesta jos vaatimukseesi sisältyy maksunpalautusvaatimus.  

Tiedustelu, jos et ole vielä tehnyt hankintaa ulkomailta - Jos kaipaat tietoa kuluttajan oikeuksista toisessa jäsenvaltiossa

  
Euroopan kuluttajakeskus
 
c/o Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Siltasaarenkatu 12 A, 8. krs
PL 5
00531 HELSINKI 
Puh. 029 505 3005, ma-pe klo 9-12

Kaikki Euroopan kuluttajakeskukselle saapuvat yhteydenotot kirjataan Euroopan komission ylläpitämään tietokantaan. Rekisteriselosteeseemme voi tutustua täällä.

 

 

 

Tulosta
13.2.2014