Valitusohjeet

Saatuasi tiedon siitä, että matkasi on peruttu tai viivästynyt, pyydä ensin laivayhtiön edustajaa huolehtimaan oikeuksistasi. Jos asia ei ratkea, tee laivayhtiölle kirjallinen valitus.

  • Tee kirjallinen valitus laivayhtiölle. Useimmat eurooppalaiset yhtiöt eivät pysty käsittelemään suomen- tai ruotsinkielisiä valituksia. Tee valitus englanniksi.

  • Valitus on tehtävä 2 kuukauden kuluessa siitä, kun viivästys/peruutus tapahtui. Laivayhtiön on annettava vastaus viimeistään kahden kuukauden kuluttua valituksen vastaanottamisesta.

  • Liitä valituksesi mukaan myös jäljennökset lipuista sekä ateria- ja muista vastaavista kuluista. Älä lähetä alkuperäisiä kappaleita.

  • Säästä itsellesi kopio lähettämästäsi valituksesta. Jos teet valituksen yhtiön valituslomakkeelle, tallenna siitä itsellesi kopio.

  • Jos et saa vastausta tai se ei tyydytä sinua, ota ulkomaisen yhtiön osalta yhteys Euroopan kuluttajakeskukseen. Kotimaisen laivayhtiön osalta saat apua ja neuvontaa kuluttajaneuvonnasta.