Klagomål om säljare

Vill du klaga på en säljare? Har du problem med en näringsidkare i ett annat EU-land, Norge, på Island eller i Storbritannien?  Har du lämnat in ett klagomål till säljaren men denne svarar inte eller anser sig inte vara ersättningsskyldig?

Nätverket av europeiska konsumentcentrum (ECC-Net) kan hjälpa dig att komma fram till en förlikning med säljaren. Du kan kontakta oss med denna blankett.

  • Om du har betalat köpet med kreditkort kan du ha möjlighet att få återbetalning från kortbolaget.

    Om ditt klagomål gäller ett inhemskt företag, vänd dig till Konkurrens- och konsumentverkets (KKV) konsumentrådgivning.

  • Om du inte kunde komma överens med företaget på egen hand hjälper vi gärna till.

    I de flesta fall behöver vi följande information om ditt ärende för att kunna göra en bedömning och medla:

    • beställningsbekräftelse
    • kvitto
    • korrespondens med säljaren
    • dina bankuppgifter med IBAN- och BIC-koder (finns på kontoutdraget).

    Om du sköter ärendet åt en närstående behöver vi också en fullmakt.

  • Du kan kontakta oss antingen via en reklamationsblankett eller per telefon.