Virolaisella Puhelinfix.fi-verkkokaupalla tuotteiden toimitusvaikeuksia – katso toimintaohjeet

Euroopan kuluttajakeskus on saanut kuluttajilta kymmeniä yhteydenottoja virolaisen Sampobrand OÜ:n suomenkielisestä Puhelinfix.fi-verkkokaupasta. Valtaosa valituksista koskee toimittamatta jääneitä tuotteita. Puhelinfix myy mobiililaitteiden tarvikkeita, kuten puhelimien, tablettien ja älykellojen panssarilaseja.

Euroopan kuluttajakeskus on välittänyt osan tapauksista sovitteluun Viron Euroopan kuluttajakeskukseen (ECC Estonia). Seuraamme, ratkeavatko tapaukset sovittelun avulla. Kuluttajien lisäksi myös Viron toimipisteellämme on ollut vaikeuksia saada yritykseen yhteyttä.

Toimintaohjeet kuluttajille

Jos et ole saanut tilaamasi tuotetta sovitun toimitusajan puitteissa, lähetä yritykselle kirjallinen valitus. Valituksen laatimisessa voit hyödyntää uutiskirjejuttuamme, johon olemme koonneet tietopaketin hyvän reklamaation tekemisestä.

Jos olet maksanut luottokortilla tilaamasi tuotteen, jota ei ole toimitettu tai joka on virheellinen, sinulla on mahdollisuus vaatia maksu takaisin luottokorttiyhtiöltäsi. Pankkikorttimaksun ollessa kyseessä tarkista pankkisi sopimusehdoista, onko sinulla niiden perusteella vastaava oikeus. Korttiyhtiöiden verkkosivuilta löytyy yleensä valmis lomake maksunpalautusvaatimuksen tekoon esimerkiksi hakusanalla ”korttireklamaatio”.

Jos olet valinnut maksutavaksi laskun tai osamaksun, ole yhteydessä maksunvälittäjänä toimineeseen Paytrail Oyj:hin. Paytrailin sähköpostiosoite on asiakaspalvelu@paytrail.com ja puhelinnumero 020 7181820.

Jos ongelma ei ratkea myyjän kanssa etkä voi tehdä korttireklamaatiota tai kääntyä Paytrailin puoleen, ole yhteydessä meihin. Palvelemme puhelimitse 029 505 3090 ma–to klo 9–12, ja voit asioida myös verkon kautta: ecc.fi/asiointi.

Olemme välittäneet tietoa verkkokaupan ongelmista myös kuluttaja-asiamiehelle.