Tutustu verkkokaupan ilmiöihin ja kuluttajahuijauksiin uutiskirjeessämme 2/2021

Tunnistatko dropshippingin eli suoratoimituksen ja tiedätkö, miten käyttäjiä ohjaillaan verkkopalveluissa? Entä millaisia kuluttajahuijauksia viime vuosina on ollut liikkeellä ja miten niitä voisi ehkäistä? Näistä aiheista voit lukea uutiskirjeemme kevätnumerossa, joka on digitaaliset sisämarkkinat -teemanumero.

Mukana on myös uutinen EU:n digipalvelusäädöksen etenemisestä, tietoa Euroopan kuluttajakeskusten pandemia-aikana kuluttajille saamista hyvityksistä ja tapausesimerkki verkossa toimivan treffipalvelun irtisanomisesta. Muistutamme myös heinäkuun 2021 alussa tapahtuvasta tullausmuutoksesta, joka koskee EU:n ulkopuolelta tulevia verkko-ostoksia.

Lue Euroopan kuluttajakeskuksen uutiskirje 2/2021

Seuraava Euroopan kuluttajakeskuksen uutiskirje julkaistaan alkusyksystä. Aiemmat uutiskirjeet löydät arkistosta.