Korvausvaatimus lähetettävä Go Internationalin konkurssipesälle 23.4. mennessä

Jos sinulla on konkurssiin menneeltä norjalaiselta matkanjärjestäjä Go Internationalilta saatavia, joita et ole saanut matkan myyjältä tai luottoyhtiöltäsi, Euroopan kuluttajakeskus neuvoo tekemään kirjallisen korvausvaatimuksen. Se tulee lähettää Go International AS:n konkurssipesän selvitysmiehelle Norjaan 23.4.2015 mennessä.

Saatavien valvonnasta ei aiheudu kuluttajalle kustannuksia. Suosittelemme laatimaan hakemuksen mahdollisimman nopeasti, sillä määräajan jälkeen ilmoitettuja saatavia ei oteta lainkaan huomioon.

Voit halutessasi käyttää alla olevaa englanninkielistä vaatimuslomaketta, jossa on suomenkieliset täyttöohjeet. Täytä, tulosta ja allekirjoita lomake ja skannaa se sähköpostin liitteeksi tai lähetä kirjepostilla. Vaatimukseen täytyy liittää mukaan kopio/tosite maksusta.

Lomake: Creditor’s Claim (Microsoft Word)Lomake: Creditor’s Claim (RTF-tiedosto, Mac-yhteensopiva)

Jos haluat laatia lomakkeen käytön sijaan oman englanninkielisen viestin, siitä on käytävä ilmi seuraavat asiat: Vaatimus rahanpalautuksesta, vaadittu summa, omat tilitiedot, omat yhteystiedot ja allekirjoitus. Allekirjoitus vaaditaan sähköpostissakin eli käytännössä sinun tulee skannata tai valokuvata allekirjoitettu vaatimusviesti sähköpostin liitteeksi tai lähettää se konkurssipesälle kirjepostina. Muista liittää mukaan myös tosite maksusta.

Korvausvaatimus lähetetään 23.4. mennessä joko sähköpostilla osoitteeseen kjell.steinsbo@borgen.no tai postilla osoitteeseen Go International konkursbo, v/Adv. Kjell Steinsbø, Postboks 43, 5401 STORD, NORGE. Kirjepostissa riittää, että postin lähetysleima on tehty viimeistään 23.4. Suosittelemme kuitenkin sähköpostia, jotta sinulle jää tarkka tallenne viestistä liitteineen.

Kannattaa muistaa, että konkurssiprosessit saattavat olla hyvinkin pitkiä ja on epätodennäköistä, että jaettavaa jäisi lopulta etuoikeudettomille velkojille, jollaisia valmismatkan tilanneet kuluttajat konkurssitilanteessa ovat. On myös mahdollista, että konkurssi raukeaa varojen puutteesta.

Jos olet maksanut matkasi luottokortilla, toteutumatta jääneen matkan hintaa voi hakea takaisin myös luotonantajalta eli kortin myöntäneeltä luottokorttiyhtiöltä tai pankilta. Myös pankkikortilla maksaneiden kannattaa näissä tapauksissa olla yhteydessä pankkiinsa.

Lisätietoja:

Toimintaohjeita kuluttajille Go Internationalin konkurssin johdosta. Euroopan kuluttajakeskuksen tiedote 4.3.2015