Korvausvaatimukset Thomas Cook Airlines Scandinavian konkurssipesälle

Tanskalainen Thomas Cook Airlines Scandinavia haettiin konkurssiin 30.10.2019. Yhtiö operoi Suomessa Tjäreborgin matkojen lentoja. Uusi Sunclass Airlines on jatkanut lentoyhtiön toimintaa. Thomas Cook Airlines Scandinavian lentojen viivästyksiä ja peruutuksia koskevia EU-asetuksen 261/2004 mukaisia vakiokorvauksia voi hakea konkurssipesältä Tanskasta. Saamiemme tietojen mukaan korvausvaatimukset konkurssipesälle tulisi toimittaa mahdollisimman pian ja mielellään viimeistään jo lauantaina 30.11.2019.

Konkurssipesästä katetaan velat tietyn etuoikeusjärjestyksen mukaisesti ja kuluttajien saatavat ovat valitettavasti yleensä viimeisimpiä, jolloin pesässä ei välttämättä ole enää jaettavia varoja. Siksi vakiokorvausten saaminen konkurssipesän kautta on epätodennäköistä.

Konkurssiin mennyttä Thomas Cook Airlines Scandinaviaa koskevat vaatimukset konkurssipesälle voi rekisteröidä verkkolomakkeella englanniksi tai ottamalla englanniksi sähköpostitse yhteyttä Jeanette Holm Hanseniin jeh@kromannreumert.com tai Marie-Louise Moltkeen mml@gorrissenfederspiel.com.

Jos et käytä edellä mainittua verkkolomaketta, voit lähettää sähköpostin, johon liität yhteystietosi, vaatimasi summan ja kuvauksen perusteista, esimerkiksi:
I hereby request standard compensation amounting to [eurosumma tähän] € due to the delay of Thomas Cook Airlines Scandinavia flight [XXXX lentonumero tähän] from [lähtöpaikka tähän] to [saapumispaikka tähän] on [lähtöpäivämäärä]. My booking reference number is [varausnumero tähän] and it was made on [varaus/ostopäivämäärä tähän]. Yhteystietosi ja tilinumero IBAN-muodossa / pankki.

Muista vaatia myös viivästysaikana sinulle mahdollisesti aiheutuneita huolenpitokuluja, jos jouduit omakustanteisesti ostamaan ruokaa, majoituksen odotusajalle tai maksamaan kuljetuksen hotellille ja takaisin lentoasemalle. Liitä vaatimuksesi mukaan kuittikopiot kaikista näistä kuluistasi. Säilytä lähettämäsi sähköpostiviestit.

Tietoa lentojen viivästysten vakiokorvauksista ja peruutuksista.

Yleisiä toimintaohjeita lentoyhtiön konkurssiin löytyy sivuiltamme. Voit olla yhteydessä Euroopan kuluttajakeskukseen toimintaohjeiden saamiseksi silloin, kun kyse on toisessa EU-maassa, Norjassa tai Islannissa sijaitsevasta lentoyhtiöstä.