Euroopan kuluttajakeskus mukana Eurooppa-päivän tapahtumassa Oodissa 7.5.

Eurooppa-päivää eli Euroopan yhtenäisyyden juhlapäivää juhlistetaan tänä vuonna lauantaina 4.5. Helsingin Narinkkatorilla ja tiistaina 7.5. Helsingin keskustakirjasto Oodissa. Tule tapaamaan Euroopan kuluttajakeskuksen asiantuntijoita Oodin ala-aulan ständille 7.5. klo 9–16.30 ja hae mukaasi tietoa verkko-ostamisen kuluttajansuojasta sekä lentomatkustajan oikeuksista!

Oodin sisääntulokerroksen aulasta löytyy tiistaina 7.5. eri organisaatioiden ständejä, joilla voit tutustua organisaatioiden toimintaan ja poimia mukaasi tieto- ja muuta materiaalia. Euroopan kuluttajakeskuksen lisäksi ständeiltä löytyy muun muassa Eurooppatiedotus ja Kuntaliitto. Oodin sisääntulokerroksesta löytyy myös komission ja parlamentin ylläpitämä EU@Oodi-infopiste, jossa esitellään Euroopan unionia ja sen toimintaa.

Euroopan kuluttajakeskuksen ständille olemme koonneet kompakteihin esitteisiin perustiedot verkko-ostamisen ja lentomatkustamisen kuluttajansuojasta ja lisäksi jaossa on myös mm. makeisia ja matkalaukkunimilappuja niin kauan kuin tavaraa riittää. Lisätietoa EU:n kuluttajan oikeuksista ja maksuttomasta palvelustamme maiden rajat ylittävissä kuluttajakysymyksissä ja riitatilanteissa löydät verkkosivuiltamme ecc.fi.

Seuraa asiaohjelmaa paikan päällä tai striimin kautta

Oodin 3. kerroksessa on tiistaina 7.5. tarjolla asiaohjelmaa, jossa keskustellaan aamusta iltaan Suomesta, Euroopasta, Euroopan unionista sekä lähestyvistä EU-vaaleista. Ohjelma käynnistyy klo 8.30. Keskustelu striimataan Eurooppa-päivän verkkosivuilla eli voit seurata sitä myös verkon kautta.

Eurooppa-päivän tapahtumat 4. ja 7. toukokuuta järjestävät Euroopan komission Suomen-edustusto, Euroopan parlamentin Suomen-toimisto, valtioneuvoston kanslian Eurooppatiedotus, Eurooppanuoret ry sekä Eurooppalainen Suomi ry.

Tapahtumiin on vapaa pääsy.

Varsinainen Eurooppa-päivä 9.5. osuu tänä vuonna helatorstaille. Eurooppa-päivää vietetään sekä Suomessa että kaikissa muissa Euroopan maissa.

Kevään uutiskirje 2/24 julkaistaan pian Eurooppa-päivän jälkeen.