Euroopan kuluttajakeskus kertoo SuomiAreenassa ajankohtaisista kuluttajaongelmista

Euroopan kuluttajakeskus on mukana SuomiAreenassa 11.7.2016 ja jakaa tietoa maiden rajat ylittävän verkkokaupan ja matkustamisen kuluttajansuojasta. Voit tulla kysymään meiltä, miten välttää verkko-ostamisen sudenkuopat, mitkä tilausansat aiheuttavat harmia suomalaiskuluttajille juuri nyt tai miten toimia, jos lentosi perutaan vaikkapa lakon tai lentohenkilökunnan sairastelun vuoksi.

Euroopan kuluttajakeskus on SuomiAreenassa Porissa maanantaina 11.7.2016 klo 9-17 työ- ja elinkeinoministeriön teltassa, MTV:n lavan vieressä.

Alkuvuodesta 2016 suurin osa käsittelemistämme tapauksista koski matkustamista, erityisesti lentojen viivästyksiä ja peruuntumisia sekä verkon tilausansoja. Julkaisemme kuluttajille käytännönläheistä tietoa ja vinkkilistoja kotisivuilla ja uutiskirjeessä. Meidät löytää myös somesta (twitter.com/eccfinland ja Facebook.com/Euroopankuluttajakeskus). Palvelumme kuluttajille on maksutonta.

Teemme yhteistyötä muiden EU-maiden Euroopan kuluttajakeskusten toimipisteiden kanssa. Kunkin maan kuluttajakeskukset muodostavat yhdessä Euroopan kuluttajakeskusten verkoston (ECC-Net, European Consumer Centres Network), jonka toimintaa Euroopan komissio ohjaa. Verkosto jakaa aktiivisesti tietoa kuluttajia koskevista teemoista ja eri maissa ongelmia aiheuttavista toimijoista. Suomessa Euroopan kuluttajakeskus (ECC Finland) on osa Kilpailu- ja kuluttajavirastoa (KKV).

Lisätietoja medialle:

Asiantuntijamme, lakimies Saija Kivimäki (p. 029 505 3139) on käytettävissä median haastatteluihin mm. edellä mainituista maiden rajat ylittävän kuluttajakaupan aiheista (erityisesti verkon tilausansat ja matkustaminen) paikan päällä SuomiAreenassa Porissa maanantaina 11.7.2016. klo 9-17 (työ- ja elinkeinoministeriön teltta MTV-lavan vieressä) ja 12.7. alkaen puhelimitse aina 15.8. asti.

Haastatteluvaraukset SuomiAreenaan Saija Kivimäelle 5.-8.7.2016 suunnittelija Karoliina Korhonen, p. 029 505 3199, etunimi.sukunimi@kkv.fi