Suomalaiskuluttaja oli vuokrannut auton Sloveniasta. Auton palautuksen yhteydessä siinä havaittiin pieniä naarmuja puskurissa ja etuvalon ulkokuoressa. Valo itsessään toimi moitteettomasti. Autovuokraamon työntekijä arvioi korjauskustannuksiksi noin 300 euroa, mutta myöhemmin kuluttajan luottokortilta oli tehty yli 1000 euron veloitus. Koko etuvalo oli vaihdettu, vaikka pelkkä ulkokuoren vaihtaminen olisi riittänyt.
Kuluttaja järkyttyi suuresta veloituksesta ja pyrki selvittämään asiaa autovuokraamon kanssa. Koska tämä ei tuottanut tulosta, hän oli yhteydessä Euroopan kuluttajakeskukseen. Suomen ja Slovenian Euroopan kuluttajakeskusten yhteistyöllä asiassa päästiin yrityksen ja kuluttajan välillä sovintoon, ja yritys palautti kuluttajalle noin 300 euroa häneltä veloitetuista korjauskuluista.