Noin 200 kuluttajaa kääntyi puoleemme elo-syyskuun aikana saamistaan laskuista, jotka johtuivat väitetystä Fatkiller-laihdutustuotteen tilauksesta Facebook-mainoksen kautta. Vaikka yhteydenottoja tulee vieläkin, on asiassa saavutettu jo eräänlainen selkävoitto. Yritys on perunut laskuja sekä suoraan kuluttajille että Euroopan kuluttajakeskukselle, kun yritykseen on oltu yhteydessä.
Kokemuksesta opiksi: Tuotetta, jota ei ole tilattu, ei kannata maksaa eikä myöskään palauttaa. Sen sijaan kannattaa aina tehdä kirjallinen reklamaatio laskun lähettäjälle. On myös syytä säästää reklamaatioviesti mahdollista myöhempää tarvetta varten.
Myös kuluttaja-asiamies selvittää Fatkiller-tuotteen tilaamiseen liittyneitä epäselvyyksiä.
Lisätietoja saat tiedotteistamme:
Usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia Fatkillerista (22.9.2016)
Toimintaohjeet kuluttajille (30.8.2016)