Tutustu sovintoratkaisuihin Euroopan kuluttajakeskuksen uutiskirjeessä 3/2022

Syksyn uutiskirjeessä kerromme kuluneen kesän kuluttajayhteydenotoista, joiden kärjessä olivat tuotteiden toimitusongelmat verkkokaupoista ja lentoja koskevat eri riitatilanteet. Myös autonarvioipalvelut näkyivät yhteydenotoissa. Esittelemme uutiskirjeessä myös onnistuneita tapausesimerkkejä, joissa päästiin sovintoratkaisuun kuluttajan ja myyjän välillä. Lisäksi annamme neuvoja tilanteeseen, jos saat liikennesakot ulkomailta.

Lue Euroopan kuluttajakeskuksen uutiskirje 3/2022

Uutiskirjeessä kerrotaan myös muun muassa Euroopan kuluttajakeskusten lapsille ja nuorille tuottamasta videosta ja tietovisoista, jotka käsittelevät muun muassa mobiilipelien sisäisiä ostoja ja tilausansoja, mitä voidaan hyödyntää myös kouluissa englannintunneilla.

Aiemmat uutiskirjeemme löydät arkistosta. Seuraava Euroopan kuluttajakeskuksen uutiskirje julkaistaan loppuvuodesta 2022. Voit tilata uutiskirjeen sähköpostiisi täältä.