Tarkennettua tietoa Low Cost Holidaysin konkurssista – ohjeet valmismatkan ostaneille kuluttajille

Euroopan kuluttajakeskus tiedotti 21.7.2016 Espanjaan rekisteröityneen Low Cost Travel -ryhmän konkurssista. Olemme nyt saaneet lisätietoa korvauksen hakemisesta espanjalaisesta valmismatkavakuudesta. Jotta vaatimus otetaan käsittelyyn, neuvomme toimittamaan vaatimuksen postitse. Tämä ohje koskee myös niitä Lowcostholidaysin valmismatkalla olleita kuluttajia, jotka ovat jo sähköpostitse esittäneet vaatimuksensa.

Mikäli sinulla on saatavia Low Cost Travel -ryhmään kuuluneilta yrityksiltä koskien valmismatkaa (hotellin ja lennon yhdistelmä), toimi seuraavasti:

Dirección General de Turismo
C/ de Montenegro, 5
E-07012 Palma
Illes Balears
Spain

• Hakemuslomakkeen tulee olla täytetty espanjan tai katalaanin kielellä ja lomake täytyy allekirjoittaa. Jos tarvitse apua lomakkeen täyttämisessä, tästä löydät mallin.
  • Liitä mukaan kaikki vaatimustasi koskevat laskut, kuitit, tilausvahvistus ja maksutositteet.
  • Jos olet jo lähettänyt vaatimuksen sähköpostitse, ota viestistä kopio ja liitä se mukaan uuteen valitukseen.

Lähetä vaatimuksesi mahdollisimman pian, emme toistaiseksi tiedä milloin vaatimusten esittämisaika päättyy.

Huomaathan, että valmismatkavakuudesta ei voi vaatia korvausta esimerkiksi pelkän hotellin osalta.

Tarkempaa tietoa hakemuksesta löydät espanjan ja englannin kielellä Baleaarien hallinnon turismisivuilta.

Euroopan kuluttajakeskuksen 21.7. tiedote.