Seminaari 27.5.2014: Verkko-ostoksia koskevien kuluttajariitojen käsittely muuttuu koko EU-alueella. Miten yritykset voivat varautua tähän?

• Mitä kuluttajakauppaa harjoittavien yritysten ja elinkeinonharjoittajien on syytä tietää EU:ssa valmisteilla olevista kuluttajariitojen ratkaisumekanismeista eli ADR-direktiivistä ja ODR-asetuksesta?
  • Miten verkkovälitteinen riitojenratkaisu toimii ja mitä valmiuksia se elinkeinoelämältä edellyttää?
  • Mitä on jo päätetty ja mihin vielä voi vaikuttaa?

Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan verkkovälitteisestä kuluttajariitojen ratkaisufoorumista (ODR-foorumi) ja siitä, miten se tulee vaikuttamaan yrityksesi kuluttajavalitusten käsittelyprosesseihin.

Nettipohjaisen ODR-foorumin toiminta käynnistyy kaikissa EU-maissa tammikuussa 2016 ja vielä on aikaa vaikuttaa sen sisältöön ja toimintatapoihin. Keskustelemme erityisesti foorumin vaikutuksista yritysten kuluttajareklamaatiovirtoihin ja siitä, miten suomalaisyritykset voivat varautua uusiin käytäntöihin.

Aika: Tiistaina 27.5. klo 8.30 – 11. Aamukahvia tarjolla klo 8.30 alkaen ja varsinainen tilaisuus alkaa klo 9.

Paikka: Euroopan komission Suomen-edustusto, Eurooppasali, Malminkatu 16, Kamppi, Helsinki

Ilmoittautumiset: perjantaihin 23.5.2014 mennessä osoitteeseen een@chamber.fi

Alustajina toimivat:

• johtaja Maija Puomila, Kilpailu- ja kuluttajavirasto
  • johtaja Leena Lindström, Euroopan kuluttajakeskus Suomessa
  • lakimies Saija Kivimäki, Euroopan kuluttajakeskus Suomessa

Alustajat ovat mukana valmistelemassa ADR-direktiivin ja ODR-asetuksen täytäntöönpanoa Suomessa.

Tilaisuus on maksuton ja yrityksille suunnattu.