Näitkö autonhintaarvio.fi-mainoksen somessa? Lähetä se meille!

Euroopan kuluttajakeskus on saanut runsaasti yhteydenottoja kuluttajilta, jotka ovat saaneet yleisimmin 150 euron laskun virolaiselta Nordic Partner Oü:lta tilatuksi väitetystä autonarviopalvelusta (autonhintaarvio.fi). Kuluttajat luulevat saavansa ilmaisen hinta-arvon autostaan, mutta omien tietojen täyttäminen tilaussivulle aikaansaakin 150 euron hintaisen tilauksen. Vastaavanlaiset palvelut ovat aiheuttaneet ongelmia myös esimerkiksi Ruotsissa.

Oletko nähnyt autonhintaarvio.fi:n mainoksen omassa Facebookissasi tai Instagramissa? Auta Euroopan kuluttajakeskusta selvittämään, millaisella mainoksella yritys houkuttelee kuluttajia palvelunsa tilaajaksi lähettämällä ruutukaappaus tai valokuva kyseisestä somessa olevasta mainoksesta sähköpostiosoitteeseemme ekk@kkv.fi. Tieto mainosten sisällöstä auttaa meitä arvioimaan kuluttajan oikeuksia asiassa.

Ole tarkkana, ettet siirry mainoksesta myyjän tilaussivulle ja täytä sen tietoja. Se maksaa sinulle tai auton omistajalle todennäköisimmin 150 euroa.

Auton hinta-arvio netissä ei yleensä ole ilmainen. Euroopan kuluttajakeskuksen tiedote 2.10.2014.