Haemme oikeustieteen opiskelijaa kesäharjoittelijaksi

Haluaisitko tehdä töitä EU-alueen kuluttajansuojan parissa? Etsimme oikeustieteen opiskelijaa kesän 2020 ajaksi harjoitteluun Euroopan kuluttajakeskukseen. Harjoittelijan tehtäviin kuuluu maiden rajat ylittävän kuluttajakaupan tiedusteluihin vastaaminen sekä yksittäisten kuluttajariitojen selvittely ja sovittelu yhteistyössä muissa EU-jäsenvaltioissa toimivien Euroopan kuluttajakeskuksen toimipisteiden kanssa. Lisäksi tehtäviin kuuluu puhelinneuvontaa.

Harjoittelijalta odotamme oma-aloitteisuutta, asiakaspalvelutaitoja ja hyvää tuntumaa ja kiinnostusta kuluttajansuojalainsäädäntöön. Odotamme myös hyvää suomen ja englannin kielitaitoa. Työkieli on pääosin englanti. Siviili- ja kauppaoikeuden opinnot tulee olla suoritettuina. EU-oikeuden tuntemisesta on tehtävässä hyötyä.

Harjoittelun ajankohta: 1.6.-31.8.2020.
Palkkaus:1780 €/kk, emme edellytä harjoittelutukea

Tarkemmat hakuohjeet ja tiedot tästä harjoittelupaikasta löydät valtiolle.fi -palvelusta. Hakuaika päättyy 21.2.2020 klo 16.15.

Euroopan kuluttajakeskus toimii Suomessa Kilpailu- ja kuluttajaviraston yhteydessä ja on osa Euroopan kuluttajakeskusten verkostoa (ECC-Net), jolla on toimipiste jokaisessa EU-maassa, Norjassa ja Islannissa. Tarjoamme kuluttajille tietoa EU-alueen kuluttajansuojasta ja opastusta maiden rajat ylittävän kaupan kysymyksissä EU-alueella sekä selvittelemme ja sovittelemme riita-asioita tilanteissa, joissa kaupan osapuolet ovat eri jäsenvaltioissa. Yleisimmät aihealueet, joita kuluttajien yhteydenotot koskevat, ovat verkkokauppa ja lentomatkustaminen.

Tutustu myös Kilpailu- ja kuluttajaviraston muihin harjoittelupaikkoihin.