Haem­me oi­keus­tie­teen opiskelijaa harjoitteluun Euroopan kuluttajakeskukseen

Etsimme kahta jo pidemmällä opinnoissaan olevaa oikeustieteen opiskelijaa kesän 2023 ajaksi harjoitteluun Euroopan kuluttajakeskukseen. Harjoittelijan tehtäviin kuuluu maiden rajat ylittävän kuluttajakaupan tiedusteluihin vastaaminen sekä yksittäisten kuluttajariitojen selvittely ja sovittelu yhteistyössä muissa EU-jäsenvaltioissa toimivien Euroopan kuluttajakeskuksen toimipisteiden kanssa. Lisäksi tehtäviin kuuluu kuluttajien neuvomista puhelimitse.

Valtaosa asiakkaistamme on suomenkielisiä, mutta ECC-verkoston kanssa päivittäisenä työkielenä on englanti. Työ on kansainvälistä ja nopeatempoista ja se tarjoaa hyvän näköalapaikan maiden rajat ylittävän kaupan kuluttajakysymyksiin Euroopassa sekä kansainvälisen verkoston toimintaan.

Euroopan kuluttajakeskuksen seitsemän henkilön tiimi on monipaikkakuntainen. Harjoittelun alussa on perehdytystä Helsingin toimipisteessä, mutta muuten myös harjoittelijat voivat tehdä työtehtäviä joustavasti etänä.

Hakijalta odotamme

Harjoittelijalta odotamme oma-aloitteisuutta, hyviä asiakaspalvelutaitoja sekä hyvää tuntumaa ja kiinnostusta kuluttajansuojalainsäädäntöön. Odotamme myös hyvää suomen ja englannin kielen taitoa. Työkieli on pääosin englanti. Oikeusnotaarin tutkinto tai muu alempi oikeustieteellisen alan korkeakoulututkinto on hyvä olla suoritettuna. EU-oikeuden tuntemisesta on tehtävässä hyötyä. Arvostamme hyviä vuorovaikutustaitoja sekä tietoteknisiä ja tiedonhaun taitoja.

Hakuohjeet ja lisätiedot Valtiolle.fi:ssä

Tarkemmat tiedot tehtävästä löytyvät Valtiolle.fi-sivustolta, jonka kautta myös hakemukset lähetetään. (hakuilmoituksen ID: 32-97-2023)

Harjoittelun kesto on 3 kuukautta ajalla 29.5.-28.8.2023.

Harjoittelijan palkka on 1871,91 €/kk. Emme edellytä harjoittelutukea.

Hakuaika päättyy 8.2.2023 klo 16.15.