Kerromme ajankohtaisista valitusaiheista ja vuoden 2021 asiakaspalautekyselyn tuloksista sekä saaduista kehitysideoista, uusitusta verkkopalvelustamme sekä virhevastuun eroista Euroopan eri maissa.
Lisäksi uutiskirjeessä on esimerkkejä onnistuneista maiden rajat ylittävistä sovittelutapauksista ja muistutus, että verkkokaupan nimi ja kieli eivät kerro sijaintimaata, vaan itselle ennalta tuntemattoman verkkokaupan sijaintimaa kannattaa aina tarkistaa ennen tilausta sopimusehdoista. Sieltä tulisi käydä ilmi myös se, jos tuotteet toimitetaan eri maasta kuin missä verkkokauppa sijaitsee. Sijaintimaa ja tuotteiden toimitusmaa voivat vaikuttaa esimerkiksi riitatilanteissa sovellettavaan lainsäädäntöön sekä alv- ja tullausmaksuihin.
Aiemmat uutiskirjeet löydät arkistosta. Seuraava uutiskirje julkaistaan touko-kesäkuussa 2022.
Voit tilata uutiskirjeen sähköpostiisi täältä.