Syksyn uutiskirjeessä Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin vieraskynässä käsitellään EU:n digipalveluasetuksen soveltamista ja sen vaikutuksia myös kuluttajiin. Sovintoratkaisusarjassamme on tällä kertaa esimerkkejä verkon markkinapaikkoja koskevista tapauksista. Lisäksi kesäharjoittelijamme kertoo, millaista työ Euroopan kuluttajakeskuksessa on ja millaisia tapauksia harjoittelun aikana on tullut vastaan.
Lue Euroopan kuluttajakeskuksen uutiskirje 3/2025.
Mukana on lisäksi tiedotteita verkon terveysarviopalvelusta, verkkomatkatoimistojen sitoutumisesta lentolipun hinnan palautukseen 14 päivän kuluessa sekä matkatoimisto MixxTravelin konkurssista.
Lisäksi kerromme Ranskan Euroopan kuluttajakeskuksen luomasta työkalusta, jolla matkustajat voivat tarkistaa oikeutensa muun muassa lentojen viivästyessä tai peruuntuessa, sekä esittelemme ECC-verkoston juhlavuoden kunniaksi julkaistun verkkosivun.
Aiemmat uutiskirjeemme löydät arkistosta. Seuraava Euroopan kuluttajakeskuksen uutiskirje julkaistaan loppuvuodesta 2025. Voit tilata uutiskirjeen sähköpostiisi täältä.