Kevään uutiskirjeessä kertaamme vinkit onnistuneeseen kesälomamatkaan. Vieraskynässä Kotimaisten kielten keskuksen (Kotus) asiantuntijat avaavat selkeän ja selkokielisen viranomaisviestinnän merkitystä ja kertovat, kuinka selkokieli sujuvoittaa asiointia. Esittelemme myös sovintoratkaisuja matkatavaroita koskevissa valituksissa.
Lue Euroopan kuluttajakeskuksen uutiskirje 2/2025.
Käsittelemme uutiskirjeessä myös irtisanomispalveluja, jotka ovat aiheuttaneet ongelmia kuluttajille Pohjoismaissa. Mukana on lisäksi tiedotteita auton hinta-arviopalveluista, kuluttaja-asiamiehen toteuttamasta pohjoismaisten verkkokauppojen valvontakampanjasta ja Euroopan kuluttajakeskuksen uusista sosiaalisen median kanavista. Lisäksi kerromme ODR-foorumin sulkeutumisesta, esittelemme ECC-verkoston vuoden 2024 vuosikatsauksen sekä tuomme terveisiä Eurooppa-päivän tapahtumasta Helsingin keskustakirjasto Oodissa.
Aiemmat uutiskirjeemme löydät arkistosta. Seuraava Euroopan kuluttajakeskuksen uutiskirje julkaistaan alkusyksystä 2025. Voit tilata uutiskirjeen sähköpostiisi täältä.