Euroopan kuluttajakeskuksen uutiskirje 2/22: Näin teet hyvän reklamaation ulkomaiselle yritykselle

Kun huomaat ostamassasi tuotteessa tai palvelussa virheen, ensimmäinen askel on reklamaation eli virheilmoituksen tekeminen yritykselle. Olemme koonneet uutiskirjeeseemme tietopaketin ja vinkkejä hyvän reklamaation tekoon. Annamme vinkit myös asiankäsittelyn sujuvoittamiseksi ja kerromme mitä asiakirjoja useimmiten tarvitsemme riitoja sovitellessa, jos reklamaatio yritykselle ei tuottaisi toivottua tulosta.

Uutiskirjeestä löydät myös muun muassa vinkit auton vuokraamiseen ulkomailla ja kerromme uudesta valitusmallista, jota voit käyttää, jos ulkomailta ostetussa autossa tulee ongelmia. Traficomin vieraskynässä on asiaa liikuntarajoitteisen matkustajan oikeuksista ja kuinka tulee toimia, jos matkalla kaikki ei menekään suunnitellusti.

Aiemmat uutiskirjeemme löydät arkistosta. Seuraava Euroopan kuluttajakeskuksen uutiskirje julkaistaan loppukesästä/alkusyksystä.