Vaatimus luottoyhtiölle maksun palauttamisesta

Jos olet tehnyt hankinnan luottokortilla eikä tavaraa ole toimitettu tai myyjä ei ole vastannut reklamaatioosi, voit esittää asiassa vaatimuksia myös luottoyhtiötäsi kohtaan (Kuluttajansuojalaki 7 luvun 39§ ). Luottoyhtiö ei ole kuitenkaan velvollinen palauttamaan sinulle enempää kuin olet tuotteesta maksanut. Vaatimus luottoyhtiölle voi olla vapaamuotoinen, mutta voit myös käyttää alla olevaa mallikirjettä.
Luottoyhtiön yhteystiedot löydät esim. luottoyhtiöltä saamastasi laskusta. 
   

Kopioi alla oleva kirjemalli maalaamalla ja kopioimalla se sähköpostiisi tai muuhun kirjeeseen. Lisää hakasuluissa olevat tiedot ja poista tekstin lomassa olevat ohjeet.  
 


 

[Oma nimesi]
 

[Oma osoitteesi]
 

                                                                                                                                    [Päiväys]

[Luottoyhtiön nimi ja osoite]
 

VAATIMUS MAKSUN PALAUTTAMISESTA

Olen tilannut [tuotteen nimi ja yrityksen nimi] -nimiseltä yritykseltä [päivämäärä]. Maksun tuotteesta olen suorittanut luottokortilla.

Kuluttajansuojasta etäsopimuksissa annetun direktiivin (97/7/EY ) 7 artiklan mukaan myyjäyrityksen on toimitettava tilaamani tuote 30 päivän kuluessa tilauksen tekemisestä. Tuotetta ei kuitenkaan ole toimitettu. Sen vuoksi olen [päiväys] -päivätyllä reklamaatiolla vaatinut maksunpalautusta yritykseltä.

Tuotetta ei ole toimitettu enkä ole myöskään saanut maksunpalautusta, jonka vuoksi vaadin, että [luottoyhtiön nimi] palauttaa minulle luottotililtäni aiheettomasti veloitetut [summa €] .
 

Tervehtien

[Allekirjoitus]

 
LIITTEET:
- tilausvahvistus
- maksukuitti
- myyjälle lähetetty reklamaatio
- [myyjän mahdollinen vastaus asiassa]

Tulosta
17.9.2013